Instagram çılgınlığı: Sosyal medya kullanıcılarının üçte biri sadece fotoğraf çekmek için yemek sipariş ediyor ama yemiyor!
Yemeğini yemek yerine onunla oynayanların sadece çocuklar olmadığı anlaşılıyor. Yeni bir araştırma, sosyal medyada fotoğrafını paylaşmak için aslında yemedikleri yemekleri sipariş edenlerin itiraflarını ortaya koyuyor.
2.000 kişinin katıldığı bir ankette, katılımcıların yüzde 40’ı kendilerinin tüketmedikleri yiyecek veya içeceklerin fotoğraflarını yüklediklerini itiraf ediyor. Yüzde 19’u ise, o yiyeceği yemek gibi bir niyetleri olmadığını itiraf ediyor. Ankete katılanların yüzde 27’si, daha güzel görünen yemek fotoğraflarını internette paylaşma isteklerinin yıllar içinde beslenme alışkanlıklarında bir değişikliğe yol açtığını belirtiyor.
Her şey beğenilerle ilgili
Yapılan ankette, katılımcıların yüzde 57’sinin en iyi fotoğraf açısını elde etmek için yemeği fiziksel olarak hareket ettirdiğini veya yeniden düzenlediğini ortaya koydu. Katılımcıların 10’da 6’sı (yüzde 59) arkadaşlarının siparişlerini yemeden önce fotoğrafını çekmek için onları durdurmuş ya da aynı şeyi kendilerine yapan birini tanıyor.
Araştırmacılar ayrıca, ankete katılanların sosyal medyada gördüklerinden nasıl etkilendiklerini de inceledi. Ankete katılanların yarısından fazlası (%53), feed’lerinde veya zaman akışlarında gördükleri bir tarifi denemek için ilham aldı.
En yaygın örnekler arasında geçmiş on yılların nostaljik tarifleri (22%), et yerine bitki bazlı alternatifler (22%) ve moda meyveleri içeren tarifler (21%) yer alıyor. Bir katılımcı, sosyal medyada gördükten sonra denediği şeylerden birinin TikTok’ta şu anda trend olan karpuz ve hardal olduğunu ekliyor. Katılımcıların yüzde 85’i sosyal medyada gördükleri bir yiyeceği canlarının çektiğini belirtmiş.
Araştırmacılar yaptıkları açıklamada, “Sosyal medyanın, yemek trendleri de dahil olmak üzere, insanların alışkanlıklarını beklenmedik ve benzersiz şekillerde etkilemeye devam etmesi şaşırtıcı değil. Bizim için aydınlatıcı olan, fotojenik yiyeceklerin önemi ve bunun bazı yiyeceklerin popülaritesinin artmasına nasıl etki ettiği oldu” diyor.
Sosyal medya 21. yüzyılın yemek kitabı mı?
Ankete katılanlar genellikle sosyal medyada pizza (41%), hamburger (37%) ve özel kokteyllerin (30%) fotoğraflarını fark etseler de, her altı kişiden biri incir gibi fotojenik meyvelerin feed’lerinde sık sık yer aldığını söylüyor.
Aslında, sosyal medyada incir bazlı tarifler gören ankete katılanların üçte ikisi, bu tariflerin kendilerini bu meyveyi denemeye teşvik ettiğini söylüyor. Sosyal medya, yeni tarifleri araştırmak için de giderek daha önemli bir araç haline geliyor. Ankete katılanların %54’ü bunu yapmak için en sık sosyal medyayı kullanıyor. Bu, popülerlik açısından genel internet aramalarının (%62) arkasında ve geleneksel yemek kitaplarının (%44) önünde yer alıyor.
Kaynak: https://studyfinds.org/