Genç tüketiciler, stil önerileri ve alışveriş tavsiyeleri için giderek daha fazla yapay zekaya yöneliyor.
Pinterest veya Instagram’daki “bugün ne giysem, hangisi gitsin hangisi kalsın” gibi moda ve alışveriş paylaşımlarını unutun; Z kuşağı için 2025’te moda tavsiyeleri giderek daha fazla yapay zeka destekli hale geliyor. TikTok’ta yapılan kısa bir gezinti yeni bir içerik türünü ortaya çıkarıyor: ChatGPT’den kapsül gardıroplar oluşturmasını, mevsimsel renk paletleri önermesini ve hatta stil oluşturmak konusunda onlara rehberlik etmesini isteyen kullanıcılar var.
Şubat ayında TikTok’ta yayınlanan ve şu anda 50.000 kez görüntülenen bir videoda bir kullanıcı ChatGPT ‘ye “Çatı katındaki bir barda, ikinci kez çıktığım bir randevuda yağmur yağarsa ne giymeliyim?” diye sordu.
30.000 görüntülenme alan bir videoda, “İş görüşmesi için ‘kurumsal bir kalıba bürünmeden’ nasıl profesyonel görünebilirim?” diye sordu bir başkası. Yanıt: İş görüşmesi için alışılmadık bir kumaş seçimini işaret ederek (kadife veya keten gibi) kullanılmış bir blazer ceket giymesi. Z kuşağı hayatlarını kolaylaştırmak için üretken yapay zekayı giderek daha fazla benimsediğinden, bunlara benzer çok sayıda video var.
OpenAI da buna katılıyor. Nisan ayında, platformlarda yapılan aramalardaki artışa (haftada yaklaşık bir milyar) yanıt olarak ChatGPT yeni bir alışveriş aracını kullanıma sundu. Kullanıcılar artık doğal dil sohbeti aracılığıyla görseller, toplu incelemeler ve doğrudan satın alma bağlantıları içeren kişiselleştirilmiş ürün önerileri alabiliyor.
ChatGPT arama ekibinde ürün lideri olan Saguna Goel, “Sekmelerle uğraşmak veya sonsuz sonuçlar arasında gezinmek yerine, sadece bir konuşma yapabilirsiniz” diyor ve kullanıcıların moda tavsiyeleri için ChatGPT ile gerçekten yaratıcı olduklarını gördüğünü belirtiyor. Örneğin, zaten sahip oldukları öğelerin fotoğraflarını yüklüyorlar ve buna dayalı ruh hali panoları ve alışveriş listeleri oluşturuyorlar.
“Gerçekten heyecan verici olan şey, bu hareketin bizzat alışveriş yapanların öncülüğünde gerçekleşiyor olması. Z kuşağı kesinlikle ön planda, ancak her yaştan insan bu akıma dahil oluyor, stilistler ve influencer’lar da artık onların izinden gidiyor. Bu büyüleyici bir değişim ve daha yeni başlıyor” diye ekliyor.
Ancak bazı influencer’lar ve moda yazarları bu trendin iyi bir şey olduğuna ikna olmuş değil. İşte birkaç farklı görüş:
“Kişisel stili geliştirmenin yolunun sadece hayatı yaşamaktan geçtiğine inanıyorum.”
“Üretken yapay zeka bireyselliği tamamen yok edebilir. Zaten özgünlüğün çöküşündeyiz.”
Ne dersiniz, ne giyeceğinize karar vermekte zorlandığınızda siz de yapay zekadan stil danışmanınız olmasını ister misiniz?
Kaynak: voguebusiness